@Juhasz Laszlo: Természetesen a föld teljes kerületén 40000 kmnyi ilyen pont van. Ha az építményben van tudatosság, valamit üzenni akar az utókornak és nem csak egyszerűen "építsünk valamit" alapon épül, akkor van jelentősége ennek az értéknek. Ha a környéken lenne sokkal jobb hely is, de mégis ide épült, mert ezzel is ki szerettek volna valamit fejezni. A pontos északi tájolás, stb.
Ma egy átlagos építmény inkább mi a kilátás róla, hogy illeszkedik jobban a tájba alapon épül, mintsem földrajzi tájolásra. A tájolása akkor nagyon fontos, ha napnak nagy szerepe van a funkciójába.
@Márai Coelhó: A fény sebessége 299 792 458 m/s
A csúcs GPS koordinátája 29.9792458,31.13425 Északi szélesség tizedesfokban kifejezett értéke szinte pontosan megegyezik a fény sebességével. A Google térkép szerint 12.1 méter az eltérés. Figyelemebe véve, hogy legalább 4500 év telt el és a kontinensvándorlás ennyi eltérést eredményezhet. Plusz: a méter fogalmát sem ismerték (elvileg). A Tengelytől mért 1 százezred fok eltérés elhanyagolható, amellett hogy a fény sebességének pontos értékének meghatározása is hordoz némi pontatlansági lehetőséget.
Hogy ez tudatos, vagy csak a véletlen műve????? Az biztos, hogy kb a lottó 5 találatával (három héten egymás után) az ekkora véletlen.
@eßemfaßom meg áll: na itt a különbség. A Brian élete nem humor hanem poltikai manifesto. Csak kicsit finomabban van csomagolva mint a Sas-kabaré.
Viszont elkötelezetten vallásos ismerőseim többnyire zokon veszik a a látványosan antiklerkiális filmet. Azért nem is alkalmas a reklámcélra, mert rengeteg ember zokon veszi, és azért elég vastag váráslóréteg a vallásos keresztények közössége. Ezt így lehet nem bifláztatják be az iskolában, de káröröm leckének igazából erről kellene szólnia. Ne röhögj műsok baján.
Az NSX reklámhoz nem árt tudni, hogy Seinfeld az egyik legnagyobb autóőrült humorista (tavalyelőtt 22 millió dolárért szabadult meg 17 nélkülözhető darabjától). Szóval annak már önmagában van üzenete, hogy ezzerrel alkudozik az első NSX-re, akár reálisan akár mesésen etszi. De ez önmagában reklámérték. Leno is eléggé ismert autóőrült.
Annak a reklámnak rengeteg mögöttes özenete van, csak képesnek kell lenni dekódolni.
Egyenlítő Gábornak mindenesetre gratulálok, bármilyen értékelhetetlen copy-paste szarral címlapra kerülni minden nap nem semmi orális teljesítményt mutat.
@eßemfaßom meg áll: nem csak a debil gyerekes humort, ami más kárára megy. Általában minden normális ovodában megtanítják hogy a káröröm nem egy pozitív érzelem.
Az NSX-nél nem árt ha van egy kis háttérműveltsége az embernek (ez egy amerikai reklám amerikaiknak). De nélküle is működik, szerintem Leno-t sokan ismerik akár a korábbi tevékenysége (Tonight Show 20 évig!), akár a mostani révén (Leno's Garage). Én mondjuk sosem nlztem Seinfeldet mert ez a humor nem a kedvencem, viszont amit ide beépített az működik.
"Az egész világot meghódító játékot játszva belegondolunk, hogy bárcsak a mi kormányunk fektetne egy olyan játékba milliárdokat, amelyben hősünk a magyar mitológia gazdag és izgalmas világában kalandozik."
@Duplaxiii: a humor akkor ízléses, ha nem valakinek a kárára megy. Normálisan ezt valahol ovoda környékén megtanítják a gyerekeknek. Vannak országok ahol nem, pl Olaszország tipikusan ilyen, de ott a Humor mint olyan nem is létezik (a szó is mást jelent).
Szóval mint cég egyrészt számíthat arra, hogy az a réteg akin élcelődik, qrvára nem fogja viccesnek találni a reklámját és a cég termékeit messze elkerüli. Másrészt a nem érintett közönségnek az az értelmesebb fele, (aki belegondol, hogy legközelebb ő is célpontja lehet az élcelődésnek), az szntén nem fogja első terméknek választani.
Ezért veszélyes ha rossz humorérzékkel próbálsz terméket reklámozni.
A fent linkelt NSX reklám pl zseniális, pozitív és elég jól be is dobta a kocsit a köztudatba. Mellesleg a két autóőrült humoristának is jót tett, akik megvillantották régi képességeiket.
Na jó!
Az igazi reklámokat te sem mutatod be, ezek ma már tiltottak.
Valamikor, a 90-es években ment a tévében a világ legviccesebb reklámairól egy német sorozat, azokból egy sem mehetne le ma már.
Az igazi reklámok minde kétértelműek, (ma már) szexisták stb.
Neked az az Alfa reklám nem jó, amiben Ray Charles egy sivatagban száguldozik az aktuális modellel?
A Youtube-n ezerszámra vannak a ma már nem leadható reklámok gyűjteményei.
Találomra vettem egyet: youtu.be/u_3EV_QcPAM
Nézd meg a harmadikat, a szemüveg-reklámot.
Miért tilos ez ma már?
Mert az aktivista-vonal szerint ezek sértők. Minden sértő.
A klasszikus mosopór és a richtergedeon doboz, na az ma a menő.
Igaz az aktivistáknak az nem szúrja a szemét, hogy kiskorúak szerepelnek gyógyszerreklámokban, hogy kiskorúakat nevelnek gyógyszerfüggővé.
De ha egy szép nőbel akarsz eladni valamit a férfiaknak, az sértő!
A szép nő sérti a feministákat
A férfi sérti a gendereket.
Minden egészséges embernek javaslom a régi, betiltott reklámok csodálását!
@ComLo: Na ezaz, és egy átlag játékhoz képest még annyival kevesebb is benne a művészi kreativitás, hogy létező helyszínt modellez le.
Plusz a Shadow of Chernobyl még ráadásul olyan, amit ilyen kezdő orosz fejlesztőbandáknál láttam csak (Gorky17 ugrik be hirtelen), hogy a játékos szinte végig sötétben van tartva, alig csepereg a játék során információ a sztoriról, aztán a játék legeslegvégén infodump jelleggel a nyakunkba ömleszt mindent.
A novella tényleg fasza, meg még Tarkovszkij filmje is inkább művészfilm, mint bármi más. De a játék szerintem nem művészibb, mint bármelyik random FPS.
@Bobby Newmark: "Mert a mai csillivilli fosadékokat bonyolultnak nevezni... kicsit fura. "
Én már elhagytam az ötvenet. :-)) Így aztán én azokon a játékokon ismertem meg a szinte akkoriban született műfajt, amelyekben viszonylag gyorsan tisztázhatók a szabályok és a feladat, és a játékos dolga az, hogy ezt végig tudja játszani. Azokat a játékokat sosem szerettem meg, amelyekben nekem kell kideríteni, hogy mi is a cél, mi hol van eldugva, miféle titkos izé mit jelent, kik a további szereplők, egyáltalán mit is kell csinálni. Generációs szakadék. :-D Már akkor is készültek kalandjátékok és open world szándékú játékok, amelyek nagyon kedvező fogadtatásban részesültek, de én a világos feladatokat szeretem. Ehhez viszontvan még a mai gyengébben sikerült efféle játékok is rendkívül bonyolultak, de minimum homályosak. Az, hogy egyelőre az én gépem a mai, látványosságra épülő játékok zömének kiszolgálásához nem elég erős, szinte már mellékes. Van olyan játék – Nexus –, amit csak azért tartottam meg, mert szépséges, de az is hozzá tartozik, hogy a szememben a Tie Fighter még mindig egy élvezetes játék, holott a mai kínálaton nevelkedettek azt látva megvetően fordítanák el a tekintetüket.
@Sundance-: "Na ha AZT végigtolod, akkor az (főleg a legvége) napok múlva is eszedbe jut."
Napok? XD Ez durva volt. Én harminc évvel ezelőtti játékokra emlékszem mély nosztalgiával. De a megjegyzésed szerintem elég jól tükrözi a mai habzsolásra, egyszeri fogyasztásra rászokott játékos generáció felfogását. Akiket kiborít, ha a játékmenet, tehát a játékhoz kiagyalt kerettörténet és a körítés "unalmas". Akik nem ismerik azt a kegyetlen érzést, amikor több századszor kell megcsinálni az első pályát azért, mert a hatodikon még nem tudtam kitalálni, hogyan kell kicseleznem a lézerágyús nindzsát. Mi megcsináltuk, mert tudni akartuk, hogy mi van a hetedik pályán.
@Void Bunkoid: "azért, mert a lengyeleknél az erdeiszellemes-vámpíros-boszorkányos foklórból senki nem próbált politikai eszközt csinálni"
Elhamarkodott kijelentés. Amikor a sajtó azt állítja, hogy egy nálunk éppen terítéken levő botrány megütközést keltett az egész világon, akkor valójában alig van pár újságíró és újságolvasó külföldön, aki hallott az egészről. Nem tudjuk, hogy a lengyel sajtó mennyit fröcsögött a már megint csak csókosokat foglalkoztató állam által egy csupán néhány ember számára érdekes, fölöslegesen lengyelkedő játék pénzelésére az ablakon kiöntött milliárdokról. Valószínűleg akkor is éppen veszélyben volt a demokrácia és az utolsó napjait élte a velejéig korrupt kormány. Így szokott ez lenni. Csak mi nem hallottunk róla, mint ahogy annyi minden másról sem.
@sircharley:" A másik összerak egy ugyanolyan bútort két nap alatt, azután egy hónapig azzal foglalkozik, hogy telerakja faragásokkal és létrehoz valami teljesen egyedit, mert ezt soha nem fogja tudni megismételni."
A valóságban pedig a második szimplán a drága asztalt előállító iparos mig az első a tömegcikkgyártó. Lehet akár iparművésztnek nevezni de a müvészethez pont annyi köze van mint az ostornyelét díszesre faragó juhásznak.
@Bobby Newmark: Ez egy iszonyat jó kérdés amúgy! A STALKER egy sima lövölde. DE! A Piknik az árok partján, ami ugye az alap regény már-már a magas müvészet kategóriájába tartozik, a modern orosz (vagy hát szovjet) irodalom egyik remeke. A STALKER pedig egy picit hozzátesz egyébként ehhez a világhoz.
De ettől függetlenül egyet értek veled, egy hülye lövölde, és nem müvészet.
Juhasz Laszlo 2019.06.20. 13:08:59
Ma egy átlagos építmény inkább mi a kilátás róla, hogy illeszkedik jobban a tájba alapon épül, mintsem földrajzi tájolásra. A tájolása akkor nagyon fontos, ha napnak nagy szerepe van a funkciójába.
Bejegyzés: 6 meglepő tény a gízai nagy piramisról
Juhasz Laszlo 2019.06.20. 12:35:48
A csúcs GPS koordinátája 29.9792458,31.13425 Északi szélesség tizedesfokban kifejezett értéke szinte pontosan megegyezik a fény sebességével. A Google térkép szerint 12.1 méter az eltérés. Figyelemebe véve, hogy legalább 4500 év telt el és a kontinensvándorlás ennyi eltérést eredményezhet. Plusz: a méter fogalmát sem ismerték (elvileg). A Tengelytől mért 1 százezred fok eltérés elhanyagolható, amellett hogy a fény sebességének pontos értékének meghatározása is hordoz némi pontatlansági lehetőséget.
Hogy ez tudatos, vagy csak a véletlen műve????? Az biztos, hogy kb a lottó 5 találatával (három héten egymás után) az ekkora véletlen.
Bejegyzés: 6 meglepő tény a gízai nagy piramisról
Gordiusz 2018.05.07. 16:14:11
www.youtube.com/watch?v=6Vt03KhW22s
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
eßemfaßom meg áll 2018.02.26. 19:51:34
nincs több kérdésem
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
trázsom 2018.02.26. 19:06:34
www.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs
kb. ezek igen, a posztban szereplők közül max a Pepsis
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.02.26. 13:50:39
Viszont elkötelezetten vallásos ismerőseim többnyire zokon veszik a a látványosan antiklerkiális filmet. Azért nem is alkalmas a reklámcélra, mert rengeteg ember zokon veszi, és azért elég vastag váráslóréteg a vallásos keresztények közössége. Ezt így lehet nem bifláztatják be az iskolában, de káröröm leckének igazából erről kellene szólnia. Ne röhögj műsok baján.
Az NSX reklámhoz nem árt tudni, hogy Seinfeld az egyik legnagyobb autóőrült humorista (tavalyelőtt 22 millió dolárért szabadult meg 17 nélkülözhető darabjától). Szóval annak már önmagában van üzenete, hogy ezzerrel alkudozik az első NSX-re, akár reálisan akár mesésen etszi. De ez önmagában reklámérték. Leno is eléggé ismert autóőrült.
Annak a reklámnak rengeteg mögöttes özenete van, csak képesnek kell lenni dekódolni.
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
eßemfaßom meg áll 2018.02.26. 12:29:17
Mindenesetre az, hogy szerinted az az nsxreklám az igazi jóhumor mindent megmagyaráz. Én maradok a brájenéleténél.
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
eßemfaßom meg áll 2018.02.26. 12:24:58
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.02.26. 12:20:43
Az NSX-nél nem árt ha van egy kis háttérműveltsége az embernek (ez egy amerikai reklám amerikaiknak). De nélküle is működik, szerintem Leno-t sokan ismerik akár a korábbi tevékenysége (Tonight Show 20 évig!), akár a mostani révén (Leno's Garage). Én mondjuk sosem nlztem Seinfeldet mert ez a humor nem a kedvencem, viszont amit ide beépített az működik.
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
eßemfaßom meg áll 2018.02.26. 12:06:26
Ezzel gyakorlatilag leköpted a létező humor 98%-át.
A linkelt NSX reklám ritka bárgyú humormentes szar.
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2018.02.26. 11:57:44
Hát, pedig egy ilyen tervezet van ám:
virtus.blog.hu/
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.02.26. 11:54:29
Szóval mint cég egyrészt számíthat arra, hogy az a réteg akin élcelődik, qrvára nem fogja viccesnek találni a reklámját és a cég termékeit messze elkerüli. Másrészt a nem érintett közönségnek az az értelmesebb fele, (aki belegondol, hogy legközelebb ő is célpontja lehet az élcelődésnek), az szntén nem fogja első terméknek választani.
Ezért veszélyes ha rossz humorérzékkel próbálsz terméket reklámozni.
A fent linkelt NSX reklám pl zseniális, pozitív és elég jól be is dobta a kocsit a köztudatba. Mellesleg a két autóőrült humoristának is jót tett, akik megvillantották régi képességeiket.
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
Duplaxiii 2018.02.26. 11:19:51
Az igazi reklámokat te sem mutatod be, ezek ma már tiltottak.
Valamikor, a 90-es években ment a tévében a világ legviccesebb reklámairól egy német sorozat, azokból egy sem mehetne le ma már.
Az igazi reklámok minde kétértelműek, (ma már) szexisták stb.
Neked az az Alfa reklám nem jó, amiben Ray Charles egy sivatagban száguldozik az aktuális modellel?
A Youtube-n ezerszámra vannak a ma már nem leadható reklámok gyűjteményei.
Találomra vettem egyet:
youtu.be/u_3EV_QcPAM
Nézd meg a harmadikat, a szemüveg-reklámot.
Miért tilos ez ma már?
Mert az aktivista-vonal szerint ezek sértők. Minden sértő.
A klasszikus mosopór és a richtergedeon doboz, na az ma a menő.
Igaz az aktivistáknak az nem szúrja a szemét, hogy kiskorúak szerepelnek gyógyszerreklámokban, hogy kiskorúakat nevelnek gyógyszerfüggővé.
De ha egy szép nőbel akarsz eladni valamit a férfiaknak, az sértő!
A szép nő sérti a feministákat
A férfi sérti a gendereket.
Minden egészséges embernek javaslom a régi, betiltott reklámok csodálását!
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.02.26. 11:13:08
Tanítani lehetne a rossz humorérzék (Panda) vagy a gyenge marketing részleg (4karikás) címszó alatt.
Léteznek humoros reklámok amelyeket bár nem lehet komoyan venni, építik a márka image-ét, lásd a Jag ( autossagok.blog.hu/2014/08/29/kedvenc_jag_reklam ) és a Acura ( autossagok.blog.hu/2014/08/25/nsx_reklam ) superbowl reklámja. Ezek egyike sem reálisztikus vagy tényszerű, de mégis minőségi és humoros, a termék maga pedig úgy marad meg mint egy emlékezetes darab, kvázi tudat alatt behelyezve az agyba.
Ennek doyenje a Honda rákos reklámja: autossagok.blog.hu/2014/09/11/legjobb_reklamok_i_pinch
Semmi értelme de épp olyan eszállt mint kocsi maga.
Bejegyzés: 5 felejthetetlen reklámfilm, amelyekről ma sem kapcsolnánk el
EqueS 2018.02.25. 19:46:31
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
Bobby Newmark 2018.02.25. 18:07:12
Plusz a Shadow of Chernobyl még ráadásul olyan, amit ilyen kezdő orosz fejlesztőbandáknál láttam csak (Gorky17 ugrik be hirtelen), hogy a játékos szinte végig sötétben van tartva, alig csepereg a játék során információ a sztoriról, aztán a játék legeslegvégén infodump jelleggel a nyakunkba ömleszt mindent.
A novella tényleg fasza, meg még Tarkovszkij filmje is inkább művészfilm, mint bármi más. De a játék szerintem nem művészibb, mint bármelyik random FPS.
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.02.25. 16:38:28
Én már elhagytam az ötvenet. :-)) Így aztán én azokon a játékokon ismertem meg a szinte akkoriban született műfajt, amelyekben viszonylag gyorsan tisztázhatók a szabályok és a feladat, és a játékos dolga az, hogy ezt végig tudja játszani. Azokat a játékokat sosem szerettem meg, amelyekben nekem kell kideríteni, hogy mi is a cél, mi hol van eldugva, miféle titkos izé mit jelent, kik a további szereplők, egyáltalán mit is kell csinálni. Generációs szakadék. :-D Már akkor is készültek kalandjátékok és open world szándékú játékok, amelyek nagyon kedvező fogadtatásban részesültek, de én a világos feladatokat szeretem. Ehhez viszontvan még a mai gyengébben sikerült efféle játékok is rendkívül bonyolultak, de minimum homályosak. Az, hogy egyelőre az én gépem a mai, látványosságra épülő játékok zömének kiszolgálásához nem elég erős, szinte már mellékes. Van olyan játék – Nexus –, amit csak azért tartottam meg, mert szépséges, de az is hozzá tartozik, hogy a szememben a Tie Fighter még mindig egy élvezetes játék, holott a mai kínálaton nevelkedettek azt látva megvetően fordítanák el a tekintetüket.
@Sundance-: "Na ha AZT végigtolod, akkor az (főleg a legvége) napok múlva is eszedbe jut."
Napok? XD Ez durva volt. Én harminc évvel ezelőtti játékokra emlékszem mély nosztalgiával. De a megjegyzésed szerintem elég jól tükrözi a mai habzsolásra, egyszeri fogyasztásra rászokott játékos generáció felfogását. Akiket kiborít, ha a játékmenet, tehát a játékhoz kiagyalt kerettörténet és a körítés "unalmas". Akik nem ismerik azt a kegyetlen érzést, amikor több századszor kell megcsinálni az első pályát azért, mert a hatodikon még nem tudtam kitalálni, hogyan kell kicseleznem a lézerágyús nindzsát. Mi megcsináltuk, mert tudni akartuk, hogy mi van a hetedik pályán.
@Void Bunkoid: "azért, mert a lengyeleknél az erdeiszellemes-vámpíros-boszorkányos foklórból senki nem próbált politikai eszközt csinálni"
Elhamarkodott kijelentés. Amikor a sajtó azt állítja, hogy egy nálunk éppen terítéken levő botrány megütközést keltett az egész világon, akkor valójában alig van pár újságíró és újságolvasó külföldön, aki hallott az egészről. Nem tudjuk, hogy a lengyel sajtó mennyit fröcsögött a már megint csak csókosokat foglalkoztató állam által egy csupán néhány ember számára érdekes, fölöslegesen lengyelkedő játék pénzelésére az ablakon kiöntött milliárdokról. Valószínűleg akkor is éppen veszélyben volt a demokrácia és az utolsó napjait élte a velejéig korrupt kormány. Így szokott ez lenni. Csak mi nem hallottunk róla, mint ahogy annyi minden másról sem.
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
Viszlát és kösz a halakat 2018.02.25. 15:13:31
És a szerző az egykori egyelítőblogos N. Gábor.
És ez a szar minden poszttal az indexcímlapon. Pofámleszakad.
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
Viszlát és kösz a halakat 2018.02.25. 15:09:05
A valóságban pedig a második szimplán a drága asztalt előállító iparos mig az első a tömegcikkgyártó. Lehet akár iparművésztnek nevezni de a müvészethez pont annyi köze van mint az ostornyelét díszesre faragó juhásznak.
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
ComLo 2018.02.25. 15:07:01
De ettől függetlenül egyet értek veled, egy hülye lövölde, és nem müvészet.
Bejegyzés: 5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások